Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php on line 351

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php on line 353

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php on line 356

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php:351) in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/functions.inc.php on line 256

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php:351) in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/index.php on line 209

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php:351) in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/index.php on line 211
Dubte de regles - El Fòrum del Pitch&Putt.

QuimRiera.com

 

Ets a: Inici > El Fòrum del P&P

Dubte de regles (Regles del P&P)

per Xarli, dimarts 28 febrer de 2012, a les 22:39 (fa 2819 dies)

Quan el reglament estipula que: "b. Si una bola està o està perduda dins d’un obstacle d’aigua (tant si la bola està dins de
l’aigua o no), el jugador pot amb un cop de penalització:
* Jugar una bola tan a prop com sigui possible del punt on va ser jugada per
última vegada la bola original; o
* Dropar una bola darrera de l’obstacle d’aigua, mantenint una línia recta entre
el forat, el punt per on la bola original creuà per última vegada el marge de
l’obstacle d’aigua i el punt on es droparà la bola; o
* Dropar una bola fora del obstacle d’aigua dins de la distància de dos pals i no
més a prop del forat que el punt per on la bola original creuà per última vegada
el marge de l’obstacle d’aigua.
PENALITZACIÓ: un cop "

Algú (que no sigui en JP) em pot dir si això nomès es pot fer immediatament després del primer cop que ens ha portat a l'obstacle d'aigua o també després d'haver executat algun cop des del mateix obstacle d'aigua intentant treure la bola de l'obstacle sense éxit ?

És a dir, si una bola reposa en un obstacle d'aigua i l'intentem jugar des de l'obstacle però no aconseguim treure-la, podem optar després per dropar-la fora de l'obstacle ? evidentment contant tots els cops fets + 1 de penalitat.

Gràcies

Dubte de regles

per JP, dimarts 28 febrer de 2012, a les 23:34 (fa 2819 dies) @ Xarli

[image]

Avatar

Dubte de regles

per Spider ⌂ @, Roc3, dimecres 29 febrer de 2012, a les 08:45 (fa 2819 dies) @ JP

Bon dia, Xarli.

Desconec la resposta correcta amb seguretat però el meu olfacte em diu que sí que pots dropar fora de l'obstacle en qualsevol moment.

Això sí, com tu dius, comptant tots els cops realitzats dins i fora de l'obstacle d'aigua + la penalitat.

Que algú ens ho confirmi o ens corregeixi, si-us-plau, encara que sigui el JP.

:D

Dubte de regles

per McFort, dimecres 29 febrer de 2012, a les 10:07 (fa 2819 dies) @ Spider

Com que has estat jugant la bola fora del camp, en el moment en que decideixes deixar de donar cops dins l'obstacle, llavors t'aplica la regla tal i com està definida. Penalització + la opció que trïis per jugar la bola dins les 3 que et deixa la regla. Evidentment sumant els cops que hagis fet dins l'obstacle.

McFort
7851

Dubte de regles

per Guru Johnes, dimecres 29 febrer de 2012, a les 15:53 (fa 2818 dies) @ McFort

El problema de renunciar a St.Andrews, es que ja no tens a quin sant encomanar-te.
Si en un obstacle no t'alleuges a la primera, despres ets mort...
A menys que el comite digui el contrari.

Pepe

Avatar

Dubte de regles

per Quim R.-18 @, Girona, dimecres 29 febrer de 2012, a les 16:54 (fa 2818 dies) @ Guru Johnes

...jejejeje... Cal recordar que, encara que per alguns no ho sembli, hi ha vida després de St.Andrews. Les Regles del P&P son molt més clares (i senzilles!) que les dels nostres cosins-germans del Golf. Una altra cosa és que ens agradin més unes que altres, però això és un altre tema.

--
Quim Riera i Raurell
acpp001867

Dubte de regles

per Xarli, dimecres 29 febrer de 2012, a les 17:04 (fa 2818 dies) @ Quim R.-18

La regla de P&P diu que si la bola està hi ha tres opcions, la veritat no sé d'on surt la teòrica o suposada diferència entre si acaba d'entrar o ja has fet tres intents per sortir-ne...

Dubte de regles

per JP, dimecres 29 febrer de 2012, a les 17:18 (fa 2818 dies) @ Xarli

Xarlio, quan et rendeixis t'explico el que ningú és capaç d'explicar.

;D

Dubte de regles

per Xarli, dimecres 29 febrer de 2012, a les 18:34 (fa 2818 dies) @ JP

Rendirme ? primer m'has de convèncer i no et serà fàcil, ja t'aviso.

Dubte de regles

per JP, dimecres 29 febrer de 2012, a les 19:05 (fa 2818 dies) @ Xarli

Tu ves repassant el llibre de regles.
Quan et rendeixis, em fas un xiulet.

:p

Dubte de regles

per jponce, dimecres 29 febrer de 2012, a les 21:27 (fa 2818 dies) @ JP

Bones,

La Regla diu "pot", això vol dir que es pot escollir o no. Diferent seria si digués "ha de".

La principal regla és jugar com reposi la bola, sigui dins l'obstacle o al mig del carrer. Ara bé, si estàs en uns obstacle pots triar jugar com reposa o escollir alguna de les opcions amb la corresponent penalització. Qualsevol cop realitzat dins d'un obstacle, compte, la treguis o no. Si continues en l'obstacle, pots escollir... continuar o sortir de l'obstacle amb penalitat.

Donar o intentar donar un cop, compte estiguis on estiguis.

Potser estic rovellat!

Josep Ponce

Dubte de regles

per Pere, divendres 02 març de 2012, a les 00:24 (fa 2817 dies) @ jponce

Hola Xarli , per mi es correcte el que dius regla 26-2a. Si la bola que reposa dins un obstacle d'aigua torna reposar dins obstacle despres de fer un cop el jugador podra ;
(¡) procedir em la regla 26,1a dropar la bola dins obstacle si llavors no la vols jugar procedir em un altre cop de penalitat em la regles 26.1b o 26.2b
(¡¡) Procedir directament a les regles 26.1b o 26.2b
(¡¡¡) Sota un cop de penalitat jugar una bola tant aprop com sigui possible del punt hon es va fer últim cop abans d'entra a l'obstacle
Sempre auras de comtar els cops que aixis fet

--
Pere Prat
ACPP013809

Dubte de regles

per Xarli, divendres 02 març de 2012, a les 09:36 (fa 2817 dies) @ Pere

Gràcies Pere i la resta de forerus,la qüestió va sorgir en una partida entre amics i, dins les regles de joc de Pitch and Putt, encara ara hi ha qui defensa l'aplicació de la regla 14.2 que parla de les possibilitats de joc amb una bola en un obstacle d'aigua i qui defensa l'aplicació de l'article 20 que parla de que mai es podrà declarar bola injugable dins un obstacle d'aigua...

Jo sóc un ferm partidari de les opcions de la regla 14.2, primera perquè parla d'una qüestió molt més específica i segona perquè beneficia el joc i el jugador... Jo no veig que declarem la bola injugable si no que apliquem una de les opcions que es regulen amb l'article 14.

Salut !

Dubte de regles

per JP, divendres 02 març de 2012, a les 10:38 (fa 2817 dies) @ Xarli

El problema, Xarlio, és que quan es va adaptar aquesta regla (la 26 de golf) al nostre esport, es va 'capar'.
A les regles de golf, concretament la 26-2 analitza i resol el procediment en cas de jugar des de dins uns obtacle d'aigua i no som capaços de treu-re-la.
Però al eliminar-lo de la normativa, ara queda un xic 'orfe'.

El problema és que tot allò que no aclareixen les nostres regles, no té normativa superior, ni jurisprudència.

Això fa que en un torneig amb comitè, sigui aquest el que decideixi finalment. Però si jugues una partida amistosa, sense àrbitre, no tens on amparar-te.

Respecte a l'equitat, si tu i jo estem a un hazzard, i tu tries arriscar-te, mentre que jo trio assegurar amb el dropatge, no és equitatiu que si tu perds la teva bola al fons del llac, puguis 'escapar-te' de la teva imprudència amb un sol cop més que jo.

Per tant, la norma tal com està crea dubtes, tot i que cada un la podem interpretar al gust. Diu la 14.b de P&P que si la bola ''està' a l'obstacle. Com ho interpretem? Que cada cop que donem al hazzard la bola segueix ''estàn''?, o hauria d'aclarir-ho un xic més referint-se a: està o ''torna a estar''?

En definitiva, el propblema rau en una mala adaptació de la 26 del golf.

A vegades, volem simplificar una regla i tallem el fil equivocat.

Per tant la resposta que busques no hi és, perquè la ressolució l'haguès tingut que donar el comité de la prova, com deixa molt clar la regla 1, però al ser amistós, no hi ha ressolució possible.

Salut!

Avatar

Dubte de regles

per Spider ⌂ @, Roc3, divendres 02 març de 2012, a les 11:27 (fa 2816 dies) @ JP

Hola JP, és una bona explicació, fent gala d'un bon coneixement del tema però no puc estar d'acord amb tu quan dius:

"Respecte a l'equitat, si tu i jo estem a un hazzard, i tu tries arriscar-te, mentre que jo trio assegurar amb el dropatge, no és equitatiu que si tu perds la teva bola al fons del llac, puguis 'escapar-te' de la teva imprudència amb un sol cop més que jo."

Senzillament perque si una vegada tots dos a dins de l'obstacle tu esculls dropar de primeres amb un cop de penalitat i en Xarli juga, com dius, des de dins de l'obstacle, la tira a l'aigua i després dropa i s'escapa de l'obstacle ho fa amparant-se en una regla clara que parla d'una bola dins l'obstacle, independentment de quants cops fa que estigui allà. I sí, surtirà d'allà amb un cop més que tu perque senzillament ha fet un cop més que tu. Quantes vegades l'hem de penalitzar?

Que jo sàpiga una, la de l'únic dropatge que ha fet, igual que tu, només que tu jugaries el teu 3r cop i ell el 4rt perque ha fet la sortida, un cop "temerari" i el dropatge...

O no?

Dubte de regles

per JP, divendres 02 març de 2012, a les 11:41 (fa 2816 dies) @ Spider

Lauren, he fet aquesta referència al principi d'equitat en resposta a la frase d'en xarli quan diu que la regla afavoreix al jugador. Li he posat un cas en que com a mínim és discutible si afavoreix a tothom per igual. Però segurament entrariem en un terreny 'subjectiu' si ens posesim a discutir si la regla afavoreix les conductes temeràries o les prudents.

En tot cas, aquesta part no era la rel del debat. De fet, en golf, és perfectament legal seguir fent cops dins el hazzard que sempre podràs tornar a sortir de l'obstacle amb un cop adicional.

El debat és que en P&P no està contemplat.

Salut crack!
JP

Avatar

Dubte de regles

per Spider ⌂ @, Roc3, dilluns 05 març de 2012, a les 14:46 (fa 2813 dies) @ JP

Salut, JP!