Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php on line 351

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php on line 353

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php on line 356

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php:351) in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/functions.inc.php on line 256

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php:351) in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/index.php on line 209

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/includes/main.inc.php:351) in /var/www/vhosts/quimriera.com/httpdocs/forum/index.php on line 211
Noves regles (què és INUSUAL?) - El Fòrum del Pitch&Putt.

QuimRiera.com

 

Ets a: Inici > El Fòrum del P&P

Noves regles (què és INUSUAL?) (General)

per Lauren Mañas (ROC3), dimarts 03 febrer de 2015, a les 09:27 (fa 1768 dies)

Diu una regla del P&P 2015 que:

Regla 11. CONDICIONS ANORMALS DEL TERRENY

Si la bola d’un jugador reposa o toca una condició anormal del terreny o quan aquesta
condició interfereix amb la seva col·locació, el seu swing, o la línia de putt quan la bola està a green, el jugador pot alleujar-se sense penalització o jugar-la com reposa sinó hi ha una regla local que ho prohibeixi.

Procediment d’alleujament opcional:

 En el recorregut: dropar la bola dins la distancia d’un pal del punt més
proper d’alleujament però no més aprop del forat i que no sigui en un
obstacle o en un green.

 En el bunker: dropar la bola dins del bunker dins la distancia d’un pal del
punt més proper d’alleujament però no més aprop del forat.

 En el green: col·locar la bola en el punt més proper d’alleujament però no
més aprop del forat. El punt més proper pot ser fora de green.

PENALITZACIÓ PER INFRACCIÓ DE LA REGLA 11: un cop

Regla 15.1 EL GREEN

b. A green:

 Es poden reparar les marques que han deixat els impactes de les boles o
condicions anormals del terreny.

DEFINICIÓ DE CONDICIONS ANORMALS DEL TERRENY = És qualsevol aigua accidental, terreny en reparació o qualsevol desperfecte inusual en el camp produït per causes naturals, animals, per vehicles o persones.

Segons això, jo puc alleujar-me de o arreglar nomès aquells desperfectes INUSUALS PRODUÏTS PER CAUSES NATURALS, ANIMALS, VEHICLES O PERSONES. I segons tinc entès per decisions arbitrals d'aquest any, les marques d'arrossegades de sabates a green no entren en aquesta definició, com tampoc les marques de recolzades de putt a green.

Ja la tenim liada, el que per mi és inusual potser no ho és pel meu company de joc o l'àrbitre de torn i a cada partida s'interpretarà la norma de forma diferent i casdascú jugarà sota regles diferents (interpretades). Per mi és inusual una arrossegada de sabates que aixeca la herba de green, o un bonic solc (surco en castellano) fet per un Scotty Cameron d'un tio que pesa 90 kilos.

Considero que la norma, justa o no (no hi entro) com a mínim no hauria de deixar lloc a dubtes de quan es pot aplicar i quan no. Tot el que és interpretable provoca problemes per causes evidents.

Apa, espero respostes i, si pot ser, solucions.

Noves regles (impacte RECENT)

per Lauren Mañas (ROC3), dimarts 03 febrer de 2015, a les 09:47 (fa 1768 dies) @ Lauren Mañas (ROC3)

Regla 17. BOLA ENCASTADA,

Una bola encastada en el seu propi impacte en el terreny del recorregut pot ser
aixecada, netejada i dropada sense penalització dins de la distància d’un pal des
d’on reposava però no més aprop del forat.

El jugador pot reparar sense penalització els piques en el terreny del recorregut
i en la seva línea de joc per IMPACTE RECENT de qualsevol bola sempre que siguin
ben visibles i que no hagin estat prèviament reparats
. Qualsevol altre dany en el
recorregut, produït o no per una bola, no pot ser reparat si està en la línea de joc
d’un jugador.

Jo em pregunto: què és un IMPACTE RECENT? Recent vol dir que l'ha fet un jugador de la meva partida o jo mateix fa 1 minut? Hi ha un temps determinat per considerar el que és recent i el que no? La partida de davant nostra que acaba de jugar el forat és recent o no?

Estem igual o pitjor que abans... o s'haurien de poder arreglar TOTS els piques o cap, fora de green, o definir de forma INEQUÍVOCA quins sí i quins no... però com va dir un company de partida: "haurem de trucar un forense perque conclogui si el pique és recent o no".

Si-us-plau, deixem de posar regles obertes a la interpretació i criteri de cada jugador perquè farem que el joc sigui encara més lent del que ja s'està tornant pels problemes amb el que es pot i no es pot fer.

Noves regles (impacte RECENT)

per Lauren Mañas (ROC3), Regla tradicional (BOLA PROVISIONAL), dimarts 03 febrer de 2015, a les 10:12 (fa 1768 dies) @ Lauren Mañas (ROC3)

BOLA PROVISIONAL

Una bola provisional és una bola jugada sota aquestes regles quan una bola pot estar
perduda fora d’un obstacle d’aigua o pot estar fora de límits.

Fantàstic, aquesta norma no es pot malinterpretar, és clara... molt bé. Ara bé, jo colpejo una bola a 130 mts del lloc de sortida (perque sóc així de borrico) i la bola desapareix A PROP de la zona que delimita un obstacle d'aigua, però ni jo ni els meus companys de partida som capaços de determinar si l'he perdut fora de l'obstacle o dintre...

Llavors, la regla no em permet tirar una bola provisional, perque PODRIA (o no) estar perduda a DINTRE DEL OBSTACLE. Ja estem, caminem tots fins allà, perdem els 3 minuts permesos buscant la boleta i no la veiem. S'ha perdut a dintre o a fora? si ha anat a un lloc que delimita l'inici/final de l'obstacle d'aïgua...

Apa! Torna 130 mts enrere i tira una altra boleta i aguanta les cares de poker de la partida del darrera que està esperant ja al lloc de sortida... O dropo a l'obstacle d'aigua, si no podem determinar amb claredat què ha passat?

Noves regles (impacte RECENT)

per Pep Puighermanal, dimarts 03 febrer de 2015, a les 10:57 (fa 1768 dies) @ Lauren Mañas (ROC3)

Jo crec, Lauren, que una bola mai podria estar perduda dins d'un obstacle d'aigua, o està o no està. O hi ha evidència que ha entrat en l'obstacle i s'ha quedat en ell (podria ser un rierol estret i sortir per l'altre costat) o no es pot considerar que la bola està perduda dins de l'obstacle. En l'exemple que poses cap dels jugadors de la partida pot assegurar que la bola reposa en l'obstacle per tant pot jugar-se una bola provisional perquè l'original pot, perfectament, estar perduda fora de l'obstacle.
Pel que fa als dos primers post tens tota la raó, és molt problemàtic crear regles obertes al criteri i interpretació del jugador. L'única solució que se m'ocorre de moment és molt sentit comú que no es poc. !!

Pep

Sobre la bola provisional

per Lauren Mañas (ROC3), dimarts 03 febrer de 2015, a les 11:08 (fa 1768 dies) @ Pep Puighermanal

Trobaria lògic poder jugar una provisional si no estem segurs de que la bola ha anat a l'obstacle d'aïgua, però he vist la situació desenes de vegades i quan hi ha dubte de si pot estar o no, generalment, no es permet jugar bola provisional... i crec que és un defecte de la regla (o d'interpretació).

Suposo que el més correcte és jugar provisional sempre que no sigui CLARÍSSIM i evident que la bola ha entrat a l'obstacle. No?

Quant a lo del sentit comú que dius... el problema és que el sentit comú NO ÉS COMÚ (ni el té tothom igual ni és usual). Quina paradoxa, jeje.

Sobre la bola provisional

per Pep Puighermanal, dimarts 03 febrer de 2015, a les 11:30 (fa 1768 dies) @ Lauren Mañas (ROC3)

Ja,ja,ja tens raó el sentit comú, de vegades, és molt poc comú. Però si ho apliquéssim correctament, situacions com la de bola provisional que comentem es fan molt senzilles.
¿Perquè juguem bola provisional? Per guanyar temps.
Si la bola és segur que està en obstacle i juguem provisional estem perdent temps per tant no s'ha de jugar provisional.
Si la bola no és segur que està en obstacle es juga provisional perquè si en arribar a l'obstacle no la trobem i per tant no podem aplicar regla 14, com tu bé dius, haurem de tornar enrere i posar una altra bola en joc amb la consegüent pèrdua de temps. És així de senzill (o no).

Sobre la bola provisional

per Lauren Mañas (ROC3), dimarts 03 febrer de 2015, a les 12:05 (fa 1768 dies) @ Pep Puighermanal

Totalment d'acord, Pep. Jo tambè ho interpreto així... però quan em trobo que algú "m'amenaça" dient que si tiro provisional (perque no estem segurs de si està o no) serà bola en joc perque ells consideren que sí que POT estar a dintre...

Espero que la propera bola que tiri d'aquestes em toqui jugar amb tu i posem en comú el sentit comú, i anem fent que aquesta pràctica sigui més comuna.

:-P

Sobre la bola provisional

per Josep_, dimarts 03 febrer de 2015, a les 19:18 (fa 1767 dies) @ Lauren Mañas (ROC3)

Hola Lauren,

a veure si la regla 21 sobre la bola provisional permet aclarir una mica aquesta confusió (com a mínim, el fet de poder jugar una bola provisional). Ho comento sobre el teu missatge (blau):


BOLA PROVISIONAL

Una bola provisional és una bola jugada sota aquestes regles quan una bola pot estar
perduda fora d’un obstacle d’aigua o pot estar fora de límits.

Fantàstic, aquesta norma no es pot malinterpretar, és clara... molt bé. Ara bé, jo colpejo una bola a 130 mts del lloc de sortida (perque sóc així de borrico) i la bola desapareix A PROP de la zona que delimita un obstacle d'aigua, però ni jo ni els meus companys de partida som capaços de determinar si l'he perdut fora de l'obstacle o dintre...

Llavors, la regla no em permet tirar una bola provisional, perque PODRIA (o no) estar perduda a DINTRE DEL OBSTACLE. Ja estem, caminem tots fins allà, perdem els 3 minuts permesos buscant la boleta i no la veiem. S'ha perdut a dintre o a fora? si ha anat a un lloc que delimita l'inici/final de l'obstacle d'aïgua...


Fixa't que el que mostres al principi és la definició de bola provisional, no la norma o regla. Mirem la regla:

Regla 21.BOLA PROVISIONAL

a. Una Bola Provisional hauria de jugar-se si el jugador considera que la bola original pot estar perduda fora d’un obstacle d’aigua o pot estar fora de límits. El jugador haurà d’informar de la seva intenció de jugar una bola provisional al seu marcador. Si no es fa així es considera que ha jugat una bola sota la penalització de cop i distància.

b. Si la bola original està perduda fora d’un obstacle d’aigua, està fora de límits, la bola provisional es converteix en la bola en joc i el jugador afegirà un cop de penalització al resultat obtingut.

c. Si la bola original no està ni perduda fora d’un obstacle d’aigua ni està fora de límits, la bola provisional serà abandonada, sense penalització, i els cops jugats amb aquesta bola no comptaran. L’incompliment d’abandonar una bola provisional constitueix estar jugant amb una bola equivocada.


Bé, comentaves que la regla no permet tirar una bola provisional, perquè PODRIA (o no) estar perduda a DINTRE DEL OBSTACLE.

Jo no la interpreto exactament així. De la 21a interpreto que et permet tirar una bola provisional si (tu jugador) consideres que la bola original POT estar perduda FORA DE L'OBSTACLE d'aigua.

Deies que ni tu ni els teus companys de partida hereu capaços de determinar si l'havies perdut dins o fora de l'obstacle.

Això crec que és important perquè, de fet, ja contempla la possibilitat que la bola pugui estigar perduda fora de l'obstacle. És a dir, interpreto que prop de l'obstacle d'aigua devia haver-hi una zona on és possible perdre-hi la bola ja sigui perquè hi havia matolls, herba alta, un barranc o qualsevol altra situació on sigui possible perdre-hi una bola. Per tant, és comprensible que ja des del lloc de sortida poguessis considerar que la bola PODRIA estar perduda FORA DE L'OBSTACLE i, per tant, tirar-ne una de provisional d'acord amb la regla 21a.

Una vegada jugada la bola provisional pot passar que:

- no es trobi la bola original i ningú pugui determinar que s'ha perdut dins l'obstacle d'aigua. Aquesta situació és la més compromesa i la que entenc que planteges, però si ningú pot determinar que s'hagi perdut dins l'obstacle, i la bola havia anat més o menys a una zona on és possible perdre-hi una bola, entenc que el jugador ha (o hauria) de poder aplicar la 21b.

- no es trobi la bola original i algú (p.e. una persona d'un altre grup, l'àrbitre, etc.) pugui determinar que la bola original és a l'obstacle d'aigua. Llavors, s'aplica la 21c i es procedeix segons la regla 14b d'obstacles d'aigua.

- es trobi la bola original fora de l'obstacle d'aigua. S'aplica la 21c.

- es trobi la bola original dins l'obstacle d'aigua (amb o sense aigua). Llavors, s'aplica la 21c i es procedeix segons la regla 14a o 14b d'obstacles d'aigua.

Apa! Torna 130 mts enrere i tira una altra boleta i aguanta les cares de poker de la partida del darrera que està esperant ja al lloc de sortida... O dropo a l'obstacle d'aigua, si no podem determinar amb claredat què ha passat?

No, si no pots determinar amb claredat què ha passat tampoc podràs dropar. Per fer-ho, hauries de poder determinar el punt per on la bola original creuà per última vegada l'obstacle d'aigua.

Salutacions,
Josep

Sobre la bola provisional

per Lauren Mañas, dimarts 03 febrer de 2015, a les 22:23 (fa 1767 dies) @ Josep_

És un anàlisi complet i collonut de la situació, gràcies Josep!!!

Esperaré amb inquietut una resposta tant convincent com aquesta pel tema de la inusualitat i el que és o no és un pique recent.

Merci pel teu ajut, company.